Terry
Hi
Are there any free internet providers in Bali
i would like to bring a old laptop for a freind so she can
access the net & corrispond via Email or MSN messenger
Here in NL there are loads of them but i havent heard of
any in Bali so far ?
Thanks & Regards
Terry
Bert Vierstra
Well Free....
I use telkom, no need for a subscription, just dial in, you pay extra for calling the number....
Terry
Hi Bert
so i presume at a reasonable local phone tarrif
so there is there just a dial in number, thats interesting
Thanks
Terry
Bert Vierstra
Yes, just dial at 080989999
Username telkomnet@instan
Password telkom
More info in Bahasa:
http://www.plasa.com/
Terry
Hi Bert
is this number still working ?
i thought i would try it out from NL
i seem to get a dead connection & i have ommited the 0
Thanks
Terry
Sanurian
Hi Terry
What Bert forget to mention is that with TELKOMNET you need to have a local (Indonesian) telephone number. Your time on the net gets added to your local phone bill.
Terry
Thanks
i decided to give the laptop to a friend in Nairobi who can make better use of it. the friend in Bali only has a mobile so it
was not worth while. I should be back in Bali in Feb so maybe she has a fixed line by then ...
greetz
Terry
Bert Vierstra
Makkelijkste is Telkomnet, geen abonnement, gewoon inbellen, kosten worden via de telefoon rekening in rekening gebracht...
Kosten 160 rp per minuut...
Bert Vierstra
Nou, hoe wil je anders een internet verbinding dan?
Via satelliet?
Wij zijn bezig om in Lovina een broadband systeempje te bouwen..
Bert Vierstra
Nou de "hoofdschotel" staat al, en is supersnel..
512kb downstream...
Eind van de week worden de modules bij gebruikers neergezet..
Margriet
hoe duur is dat ongeveer
Bert Vierstra
Het is niet goedkoop...
Maar we delen de aansluiting met een aantal mensen in de omgeving, en dat maakt de aansluting betaalbaarder...
Zo gauw als iedereen aangesloten is zal ik er wel het een en ander over mededelen....
sander
Hoi Bert,
Ga je upload via de gewone telefoonlijn doen? Of is het een 2way system? Heb ooit iets gehoord dat de satteliet hier verouderd is en niet up en download kan doen.
Wat vind je trouwens van mijn IP Adres, iedereen denkt dat ik in pakistan zit lol.
Groeten,
Sander
Bert Vierstra
Het is een two-way system....
Dus ook upload via de satelliet... We hebben er al eentje staan, met een Motorala Canopy systeem voor de clients...
sander
Ok, das mooi. Helaas noord bali en ik zit in zuid :(
Ik hoop maar dat telkomspeedy 1 augustus met een goed aanbod komt anders zal ik het met voorlopig met mijn wavelan moeten doen.
Bert Vierstra
Anders :)
Sergio
[b]Re: RE: Internet Providers[/b]
^ Classic Bert! LOL
I can just see spitfire click on the notification link in his email with anticipation to read Bert's response... lol... and what does poor spitfire get for an answer?...
[quote=Bert]Anders :)
Bert Vierstra
Ja, het is hier roeien met de riemen die je hebt.....
5 mbit for een schijntje kan gewoon niet.....
512kb voor 600 USD per maand wel (als je 3000 USD uitgeeft voor een schotel en benodigde apparatuur)
Ik heb mijn PC in NL gesloopt, en alleen de binnenkant meegenomen, die kast was een beetje groot, en 50 EUR betaald aan de fronsende douane in Bali... die zoveel computerspul in mijn koffer toch wel "verdacht" vonden....
spitfire
Het lijkt erop dat ik toch echt werk ga krijgen in Bali. Ik zal aan nederland niets missen dan mijn huis vol snelle electronica. Ik heb zelfs een modded Xbox in mijn netwerk hangen als mediacenter voor de TV.
Is het makkelijk om mijn bigtower pc in te voeren, want die wil ik naast mijn laptop toch wel meenemen. Hierin zit naast hardware voor realtime video editing (mijn hobby) ook een satelliet kaart. Is het een kwestie van schotel kopen en abonneren voor internet en BVN? Of wordt internet voor mij alleen dan toch te duur. Als je zegt 512 kb dan weet ik dat het snel is, maar in Nederland is mijn 5 mbit! inmiddels al bijna gewoon..... Ik luister radio en kijk satelliet allemaal via internet en mijn home netwerk tegenwoordig..... hoe moet dat straks?? :roll:
spitfire
[b]Re: RE: Internet Providers[/b]
[quote=Bert]Anders :)[/quote]
I had to smile, I'm cool 8)
Dat slopen en in delen meenemen had ik ook al bedacht ja... Nou ja, minder internetten is een goede ontwikkeling voor mijn gezinsleven... :lol:
PS: in een andere post zegt Bert: "Toen ik naar Bali kwam had ik een hoop computerspul bij me, en werd gecontroleerd bij de douane, 25 euro was de oplossing.". Gaat inflatie door zelfs nadat je de beambte betaald hebt?? :lol: