Dick Rector

Member
Feb 26, 2011
153
0
16
Sanur Bali Indonesia
Inderdaad heel jammer dat deze site niet of nauwelijks gebruikt wordt. Als ik zie hoeveel mensen op de gratis hapjes en drankjes afkomen van de receptie ter gelegenheid van 'Queensday' van het Nederlandse Consulaat (we blijven Nederlanders nietwaar?):icon_lol:, dan moeten er toch heel wat 'Hollanders' rondlopen.
In ieder geval lezers, gegroet vanuit Sanur.
Dick Rector
 

astrid

Member
Nov 30, 2007
31
0
6
Perth,Australia
Inderdaad heel jammer dat deze site niet of nauwelijks gebruikt wordt. Als ik zie hoeveel mensen op de gratis hapjes en drankjes afkomen van de receptie ter gelegenheid van 'Queensday' van het Nederlandse Consulaat (we blijven Nederlanders nietwaar?):icon_lol:, dan moeten er toch heel wat 'Hollanders' rondlopen.
In ieder geval lezers, gegroet vanuit Sanur.
Dick Rector

Toevallig hier terecht gekomen.....ik woon al weer 11 jaar in Australia en heb nooit the urge gehad om naar de hollandse club tegaan.....snap dan ook niet waarom nederlanders samen klitten in een wijk op Bali.....maar ja...thats me !......ik ga nu ook een poosje op Bali doorbrengen....en verblijf bij een vriend (australian :) die 15 min uit of Ubud woont.... ...dont get me wrong....natuurlijk is het erg leuk als je nederlanders tegen komt en in je eigen taal kan converseren .....maar ik ben meer geintereseerd in andere culturen en zal mijn tijd in Bali dan ook goed benutten...nou doeiiii allemaal en wie weet....komen we elkaar wel een keer tegen :)
 

kayoticlaudia

Member
Mar 10, 2011
110
0
16
Indonesia & Germany
Is this part of the forum only for Dutch speaking Dutch? Or for anyone Dutch? Although my passport states my citizenship as Dutch I've never lived there. My forefathers were Dutch born and raised in Indonesia, me born and raised in Asia..... So I can read and speak a little Dutch but not write it.

So I am a blonde (with a little help from the Chemist) Dutch citizen roaming the world in search of a place to call home.... Am I welcome here even if I can't even write in my so called mother (who is not Dutch) tongue?
 

balipod-admin

Administrator
Staff member
Feb 12, 2010
440
41
28
This forum is meant for Dutch speakers, but there aren't specific rules for who can participate.

Ik vertaalde deze zin met behulp van Google vertaler. Ik denk dat er veel Nederlandse mensen in het noorden van Bali.
 

kayoticlaudia

Member
Mar 10, 2011
110
0
16
Indonesia & Germany
This forum is meant for Dutch speakers, but there aren't specific rules for who can participate.

Ik vertaalde deze zin met behulp van Google vertaler. Ik denk dat er veel Nederlandse mensen in het noorden van Bali.

ah ok.... I speak it but other than rij jij of rij ik, can't write anything else really.
 

gilbert de jong

Active Member
Jan 20, 2009
3,198
3
36
Panji, Singaraja.
@kayoticlaudia,
antwoord...degene die het minst gedronken heeft rijd :icon_wink:

or in english, who ever had the least drinks will drive :icon_biggrin:


@dick,
moet je voor de gein eens naar de ambassade gaan in Jakarta op koningginedag...daar kom je pas echt 'hollanders' tegen
 

kayoticlaudia

Member
Mar 10, 2011
110
0
16
Indonesia & Germany
@kayoticlaudia,
antwoord...degene die het minst gedronken heeft rijd :icon_wink:

or in english, who ever had the least drinks will drive :icon_biggrin:

too bad my Grandparents are no longer alive..... They had a sticker with this in their car and that is why this is the only thing I know how to write!!
it would have been a great answer..... how come I never thought of that!
 

gilbert de jong

Active Member
Jan 20, 2009
3,198
3
36
Panji, Singaraja.
sorry to hear 'bout your grandparents..
If I remember right, that sticker was part of a government awareness program back in NL about drinking & driving. Me and friends, young and stupid made fun of it and always said my above answer when partying :icon_lol:...but indeed it still is a good answer :icon_wink:
 

kayoticlaudia

Member
Mar 10, 2011
110
0
16
Indonesia & Germany
sorry to hear 'bout your grandparents..
If I remember right, that sticker was part of a government awareness program back in NL about drinking & driving. Me and friends, young and stupid made fun of it and always said my above answer when partying :icon_lol:...but indeed it still is a good answer :icon_wink:

well they were in their 80's and 90's so had a long life..... I just remember them arguing about who was driving. When Grandpa drove (in Spain.... ah yes the Dutch in Spain) and Grannie always telling him how to drive!! So I would just read the sticker and laugh my head off!!!

Now I drive and when I get comments from my passengers I just say: Rij jij of rih ik....
(My look at all those "j"s).

Another piece of Dutch I have from my Dad: Ga je gang..... Of course there's loads more but I can't write those and sometimes I wonder if they were just a family thing. Our family has been out of Nederland for so long it's a wonder we still get our Dutch passports renewed!
 

Dick Rector

Member
Feb 26, 2011
153
0
16
Sanur Bali Indonesia
RNW verdwijnt mogelijk!

Beste mensen,

Het zit er in dat de RNW (Radio Nederland Wereldomroep) moet stoppen met de Nederlandse uitzendingen, nieuws en actualiteiten etc.
Als U ook een van de (korte golf) luisteraars bent of de wekelijkse expat 'krant' per email ontvangt en U wilt deze band met Nederland graag houden, teken dan (per email) de petitie tegen dit voornemen van de directie en 'Den Haag'.

Ik kan helaas niet de link hier toevoegen (nog te weinig berichten) maar Google RNW NL o.i.d. en dan komt het vast helemaal goed.
 

jogry blok

Member
Sep 28, 2005
198
0
16
Dencarick
nederlands dorp op bali

Tja wij zijn nu een paar keer op vakantie geweest naar Kampung Belanda en zouden daar ook graag een huis bezitten. Nu nog zien of het haalbaar is en een goede investering.

Dus... waarom gaat iedereen erheen? Om het drukke zuiden te ontvluchten, om heerlijk rustig aan het strand te zitten ook zonder gestoord te worden door Nederlandse buren. :D

BEantwoord dat je vraag Gilbert? Overigens... wat doe jij of doen jullie op Bali?

Kijk het liefst wil ik er ook wonen, maar wat ga je daar doen en... toch aantrekkelijker om op AOW leeftijd heen te gaan? Hoewel 67 jaar? Pffff

My Name is Jogry en ik woon sinds 7 jaar op Bali, komen van Australia. Wij zijn ook in het hollandse dorp beland. We vonden een leuk stukje grond en wisten niet dat er ook hollanders kwamen wonen.
Overigens hebben wij daar weining last van. We wonen in Paradis. Onze leeftijden zijn nu 78 en 83 dus reken maar uit hoe oud wij waren toen we deze stap deden.