Inboedel naar Bali

Gaby

New Member
Sep 23, 2009
5
0
1
Germany, The Netherlands
Hallo iedereen,
ik ben nieuw hier en moet zeggen, dit forum is geweldig! :D
Wij zijn een duits stel en van plan om zomer 2010 naar Bali te gaan verhuizen.
Wij denken eraan eerst een huisje voor een maand of zo te huren om dan rustig naar
een (huur-) huis uit te kijken.
Vervolgens zou ik graag enige inboedel naar Bali willen laten komen, is dit afhankelijk van het soort visa???
En nog een vraag: zijn er in Bali zga. alle medicamenten verkrijgbar of is het verstandiger om een mailtje naar een van de ziekenhuizen (Sanglah, BIMC?) te sturen om desbetreffend inlichting te krijgen?

Tot zover eerst eventjes hartelijk bedankt en de groeten...
Gaby

(Excuseer de fouten...!) :|
 

Bert Vierstra

Active Member
Nov 5, 2002
3,403
0
36
Homeless
Gaby, je kunt je vragen beter in het Engels stellen en in het Expat Forum plaatsen. Meer kans op een antwoord!

Voor je inboedel heb je in ieder geval een Kitas nodig...
 

Gaby

New Member
Sep 23, 2009
5
0
1
Germany, The Netherlands
Hallo Bert,
bedankt voor de snelle reactie!
Ik dacht ergens te hebben gelezen dat voor de invoer van inboedel een KITAS noodzakelijk is, fijn dat dit niet het geval is.

Het is zeker verstandiger mijn vragen in het engels te stellen, ondanks dat nog slechter dan mijn nederlands is... :(
Moet eerst mijn Oxford Dictionary uit de achterste hoek van de zolder halen :lol:
 

gilbert de jong

Active Member
Jan 20, 2009
3,198
3
36
Panji, Singaraja.
Voor zover ik weet, kan je de gebruikelijke medicijnen verkrijgen bij de apotheek van het ziekenhuis. en er is een keten van apotheken...als ik het me goed herinner "kimia farma" waar je ook medicijnen kopen, waarvoor gebruikelijk een doktersrecept nodig is.
S6 met de geplende verhuizing en huizenjacht.
groetjes, Gilbert.