patatje
Hallo,We overwegen een (tijdelijke) verhuis naar Bali. Mijn vrouw is Javaanse. We hebben twee kindjes en vermits de verhuis niet per se definitief zou zijn - het zou kunnen maar dat moet de toekomst dan maar uitwijzen - willen we hen toch ook een Nederlandstalige opleiding geven. Ze moeten - stel dat we terug naar Belgi komen - terug meekunnen in de school. Ze mogen geen leerachterstand oplopen. Hoe doen jullie Belgen en Nederlanders dat op Bali. Zijn er goede scholen? BedanktEn wat zijn momenteel interessante plaatsen om te wonen als expat? Kerobokan? Waar hebben we het meeste kans om gezinnen met jonge kinderen als buren te hebben.Tevens ben ik benieuwd wat jullie daar beroepshalve doen op Bali. (Mijn pensioen is nog te ver af).
Margriet
Hoi patatje,ik had op het andere forum al op je gereageerd, maar hier nog maar een keer; ik ben lerares basisonderwijs in Nederland en ik wil per juli 2005 verhuizen naar Bali voor een aantal jaren. Mijn bedoeling is om daar te gaan werken als lerares op een internationale school, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Nederlandse scholen op bali heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik begrijp dat veel mensen de kinderen priveles geven (kan volgens mij makkelijk 's middags omdat de kinderen dan altijd vrij zijn). Mocht jij, en hopelijk ook andere nederlanders op bali, interesse hebben in priveles voor de kinderen in het nederlands dan zou ik dat zeer graag doen!groetjes Margriet
patatje
Bedankt voor je reactie. Ja, inderdaad, misschien als de Nederlandstalige mensen zich zouden verenigen.....Maar je weet nog niet of je er effectief werk zal hebben? Laat maar iets weten als je perspectieven wat duidelijker zijn. Alleszins veel succes op je zoektocht. Groetjes,
Margriet