patatje
Hallo,We overwegen een (tijdelijke) verhuis naar Bali. Mijn vrouw is Javaanse. We hebben twee kindjes en vermits de verhuis niet per se definitief zou zijn - het zou kunnen maar dat moet de toekomst dan maar uitwijzen - willen we hen toch ook een Nederlandstalige opleiding geven. Ze moeten - stel dat we terug naar Belgi komen - terug meekunnen in de school. Ze mogen geen leerachterstand oplopen. Hoe doen jullie Belgen en Nederlanders dat op Bali. Zijn er goede scholen? BedanktEn wat zijn momenteel interessante plaatsen om te wonen als expat? Kerobokan? Waar hebben we het meeste kans om gezinnen met jonge kinderen als buren te hebben.Tevens ben ik benieuwd wat jullie daar beroepshalve doen op Bali. (Mijn pensioen is nog te ver af).
Margriet
Hoi patatje,ik had op het andere forum al op je gereageerd, maar hier nog maar een keer; ik ben lerares basisonderwijs in Nederland en ik wil per juli 2005 verhuizen naar Bali voor een aantal jaren. Mijn bedoeling is om daar te gaan werken als lerares op een internationale school, maar dat is nog niet zo eenvoudig. Nederlandse scholen op bali heb ik nog niet kunnen vinden, maar ik begrijp dat veel mensen de kinderen priveles geven (kan volgens mij makkelijk 's middags omdat de kinderen dan altijd vrij zijn). Mocht jij, en hopelijk ook andere nederlanders op bali, interesse hebben in priveles voor de kinderen in het nederlands dan zou ik dat zeer graag doen!groetjes Margriet
patatje
Bedankt voor je reactie. Ja, inderdaad, misschien als de Nederlandstalige mensen zich zouden verenigen.....Maar je weet nog niet of je er effectief werk zal hebben? Laat maar iets weten als je perspectieven wat duidelijker zijn. Alleszins veel succes op je zoektocht. Groetjes,
Margriet
[b]Re: RE: Wat met de Nederlandstalige kinderen op Bali?[/b].Maar je weet nog niet of je er effectief werk zal hebben? [/quote]Nou, we hebben nu in zoverre besloten dat ik eerst ga proberen om les te geven op een peuter- of basisschool, en dat wanneer dit niet lukt (of wanneer ik er meer zekerheid in kan krijgen doordat ik meer mensen leer kennen die het doen) dat ik priveles wil gaan geven. Maar goed, ik zal iedereen op de hoogte houden van de ontwikkelingen!
Margriet
Hoi Patatje (of andere geinteresseerde Nederlands sprekende mensen)Ik vroeg me af of je misschien al enige informatie had over een Nederlands talige organisatie op Bali....groetjes Margriet
Bert Vierstra
Geen flauw idee eigenlijk....
patatje
Hallo, Ondertussen al wat verder met mijn zoektocht en ja, eindelijk eens goed nieuws. er is momenteel al deeltijds Nederlands onderwijs. Kijk op de website van [url="http://www.snob.nl"]http://www.snob.nl[/url] (scholen ned. onderwijs in het buitenland). Dat zou in de Sunrise school zijn, meen ik mij te herinneren. Later kan ik ook een contactpersoon doorgeven denk ik. Groetjes,
Margriet
dank je wel! ik heb het meteen even uitgezocht en een sollicitatiebrief is al naar het adres onderweg!
patatje
Fijn voor jouw. Laat je me iets weten als het iets wordt? Ben nieuwsgierig van aard :wink: Mochten er nog interessante vacatures je pad kruisen mag je me die altijd doormailen ([email="sweetmangis@hotmail.com"]sweetmangis@hotmail.com[/email]). Ik heb namelijk orthopedagogie (opvoedkunde.....) gedaan en ben ook al lang op zoek naar een job daar. Maar als ze iemand nodig hebben is het meestal 'native English speaking'. Tja, en dan vallen wij direct uit de boot. :roll: Alleszins veel succes op je zoektocht.
Margriet
Ik weet inmiddels al dat er een aantal nederlandse kinderen op die school zitten en voor zover ik begrijp gaan de kinderen 's morgens naar een andere school (hun eigen school) en 's middags naar deze om Nederlands te leren.Het is daarom ook niet elke dag.Kan jammergenoeg nog geen goed nieuws melden over de sollicitatie, wie weet in de toekomst!