Frankzelf
Su en ik (Frank) zijn 34 en 37 jaar, hebben 2 kinderen van 2 en 4, werken allebei in Nederland (Su ; tandartsassistente en ik groepsleider in de jeugdzorg) We willen heel graag in Bali gaan wonen, hebben allebei ruime ervaring in de horeca en zouden graag een homestay met restaurantje beginnen. We hebben dus een hele hoop vragen hierover, wie helpt ons?Alvast bedanktFrank en Su
Frank
Beste Frank,mijn naam is ook Frank, 38 jaar getrouwd en een zoon. Ik ben geboren in Landgraaf en sinds 7 jaar werkzaam en woonachtig op Java. Ik ben voornemens een huis te bouwen op Bali en wie weet kunnen we wat voor mekaar betekenen.Voor nu zou ik je adviseren contact op te nemen met de Nederlandse Ambassade in Jakarta, wellicht kunnen zij jou verder helpen betreffende wetgeving e.d.. Je kunt hun bereiken via "Royal Netherlands Embassy Jakarta". Wat zijn de vragen die je in gedachten had en op welke termijn denk je jouw stap te maken? Of ben je er eigenlijk nog niet zo zeker van???Alvast groeten en tot horens,Frank Schnitzeler
Frank
Beste Frank,mijn naam is ook Frank, 38 jaar getrouwd en een zoon. Ik ben geboren in Landgraaf en sinds 7 jaar werkzaam en woonachtig op Java. Ik ben voornemens een huis te bouwen op Bali en wie weet kunnen we wat voor mekaar betekenen.Voor nu zou ik je adviseren contact op te nemen met de Nederlandse Ambassade in Jakarta, wellicht kunnen zij jou verder helpen betreffende wetgeving e.d.. Je kunt hun bereiken via "Royal Netherlands Embassy Jakarta". Wat zijn de vragen die je in gedachten had en op welke termijn denk je jouw stap te maken? Of ben je er eigenlijk nog niet zo zeker van???Alvast groeten en tot horens,Frank Schnitzeler
teun
[b]frankzelf en frank[/b]Heet geen frank maar dacht even om eens bij elkaar te kunnen komen aangezien wij, mijn partner Manon en ik beide naar bali gaan in juni om een zaak en huis op poten te zetten. De zaak is al 11 jaren runnende geweest maar is nu rundown dus gaat binnenkort gerenoveerd worden.Volgens ons nu een goede tijd... Aangezien jullie de zelfde plannen hebben lijkt het ons leuk eens samen te komen via internet of als jullie ook in bali mochten zijn... :P de balle, teun
Frank
[b]welkom[/b]Hallo Teun,ook voornemens het grauwe Nederland achter te laten??? Goed plan. Wat ga je precies doen op Bali? Om mekaar eens te ontmoeten is natuurlijk altijd wel lekker. Ik ga elke 3 maanden enkele dagen naar Bali dus dat moet wel een keertje te regelen zijn. Wanneer pak je je koffers?Groeten,Frank :D
teun
[b]antwoord aan frank[/b]Hoi Frank, nee ik verlaat ned niet want ik woon met mijn partner manon die in augustus 2003 vanuit utrecht is komen immigreren naar mij toe in perth. Wij hebben het hier heerlijk in perth en bevalt ons best hoor.Maar onze keuzes stonden er zo voor dat we of ons gebouw , een backpackers hostel en restaurant in padang bai voor 11 jaren in verval laten gaan of een backpackers in perth zouden beginnen. We hebben dus voor bali gekozen want we vinden het een heel mooie plek en wensen daar nu dan op een meer permanente manier wonen, daarom kijken we ernaar om ergens verborgen in de privee hills een bungalow of zo te bouwen.We doen het zakelijke projekt voor de levensstijl en de positieve uitdaging.We denken heel veel leuke ideeen te hebben.Wel denken we dat we tezijnertijd iemand willen vinden met een ietwat hetzelfde oog op toerisme en persoonlijke benadering die dan op incentief of salaris de zaak kan runnen...nou ja we geloven beide sterk in intuitie en karma dus het zal gebeuren. ..nou alweer een boekdeel..wat doe jij in jakarta en wat interessert jou zo in bali..?groeten teun
teun
[b]frankzelf[/b]Hoi wilde effe antwoorden op je vragen van horeca,akkomodaite etc in bali...als je die hebt zal ik mijn best doen je te antwoorden, aangezien ik erzelf 11 jaren ingezeten heb, sommige dingen vind ik wel niet bespreekbaar en moet prive blijven , misschien eis er dan eenmanier om email adressen te wisselen...mijn partner manon van 28 en ik van 52 wonen beide in perth. Manon kwam hier in augustus 2003 en is nu een permanente resident aan het worden. In juni dit jaar gaan we terug naar padangbai om oa een cafe te beginnen en akkomodatie o te bouwen.we denken dat het nu een goede tijd is om het aan te pakken. Manon wilt nog steeds wat tijdelijks met kinders doen( ze is lerares) en ik workshops of zo organiseren. We zullen zien...als ik in ieder geval van hulp kan zijn email dan maar ..de ballen teun
Frank
hallo Teun,je vroeg me wat ik in Indonesie doe; afgestudeerd leraar tekenen/handvaardigheid, werkzaam in antieke meubelen reproducerend Nederlands Canadees bedrijf als General Manager in een fabriek met 250 werknemers, te Semarang. Getrouwd met een Indonesische en trotse vader van Luca, mijn 2 jaar oude zoon. Wat ik zo te gek vind aan Bali? Het verschil met Java!!! Java is heel anders dan Bali; het is hier druk, stoffig, "uitlaatgassig" en de javanen hebben de naam nogal arrogant te zijn. Bali is veel relaxter en de natuur en prijzen voor woningen zijn veel lager. Ik zal waarschijnlijk nog lang op Java zitten dus waarom niet een mooi plekje op Bali zoeken en eens in de zoveel tijd lekker een lang weekend weg van Java.Jij hebt dus al een hostel op Bali?! Waarom loopt dat niet? Groeten,Frank
nedindo
Hallo,Zijn er nederlanders die werken en wonen ( horeca ) in Bali waar wij info zouden kunnen uitwisselen. Wij zouden graag een klein priva resort ( hotelletje, bungalows, spa etc) willen beginnen. Wij hebben zelf 5 jaar in Indonesie gewoond recent, dus kennen de klappen een beetje, wij beiden ook horeca ervaring, en willen nu iets beginnen op Bali. Dat " iets" is niet niks natuurlijk, een hele stap... Zouden graag info uitwisselen met mensen die ervaringen op dit gebied hebbenhoe is Bali momenteel ?, is Lovina beach populair ? wij zitten aan de noord kust te denken, omdat de witte Kuta stranden waarschijnlijk al niet meer te betalen zijn, en wij het ook graag " rustig " willen houden als motto, Kuta is waanzinnig druk, doet me altijd aan Spanje denken verschrikkelijk, wij willen ons resort rustig en niet "hecktisch " houden.Iedere reactie/info very welcome....DankHenk
arnold
Volgens mij draaien we er een beetje om heen. Diegene die het weten, gooi eens wat namen en adressen op van hotels, hostels, restaurants, tokos, etc waar nederlanders in zitten die dus een zaak begonnen zijn. Dan kunnen we zelf contact opnemen, even binnenvallen en dan kun je wel kijken wat daar uitkomt.
patatje
@frank,Je woont dus in Semarang. Is daar een expat-community? Vanaf november zit ik daar ook enkele maanden (rondkijken/prospectie en ik ken daar buiten mijn vrouw (afkomstig van SMG) en haar directe familie niemand. Ik vind daar steeds weinig ontspanningsmogelijkheden. Ben je al op KarimunJawa geweest?