huub
Hoi allemaal,onze droom is om te verhuizen naar Bali. Op dit moment zoeken wij voor zoveel mogelijk informatie. We hebben een paar websites gevonden en vandaar weten wij dat de enige mogelijkheid voor mijn verblijf is via de KITAS, met een Indonesisch bedrijf als sponsor.Mijn vrouw is Indonesisch en een immigration service bureau heeft ons geadviseerd om een eigen bedrijf op te zetten met de gegevens van mijn vrouw. Dus dit bedrijf is mijn sponsor. Onze eerste vraag is, is dit een goede manier om binnen te komen? Is sosial-budaya visa ook een mogelijkheid?Nu zijn we ook op zoek naar een winstgevende branche. Wat zijn de mogelijkheden in Bali?Alvast bedankt!
Bert Vierstra
Voor werken op Bali heb je een werkvergunning nodig.... Tenzij je niet werkt en je vrouw alles doet :wink: Winstgevend? hmmmmEr zat mogelijkheden voor een inventief iemand, zelf met een hotel o.i.d. zijn er mogelijkheden... Men doet nogal wat met meubels en houtsnijwerk enzo.... kwestie van netwerken....groetjes
teun
[b]huub in bali willen wonen[/b]Hoi Huub,Op zichzelf met immigratie is het geen voordeel dat je vrouw indonesisich is behalve dan dat je de kultuur misschien beter kent dan menigeen expatriot.Als je serieus bent om naar bali te gaan zou ik maar eens aan een social budaya visum gaan denken waar je een sponsor nodig gaat hebben. Je vrouw kent heus wel wat familie waarschijnlijk die een sponsor willen zijn. Het risico is daar dat je dan gecheckt zou kunne worden(heb ik nog nooit van gehoord) dat je echt verblijft waar en waarom je verklaard hebt... maaar moet nog steeds poen betalen(ong.us50 elke maand pp :evil: )Wij, manon en ik gaan dit jaar in juni een zaak uitbreiden in padang bai waar we al 11 jaren bezig zijn maar door omstandigheden een heel andere zaak gaan beginnen..dus geen restaurant meer maar een workshopplaats en cafe met akkomodatie. Wij willen het tezijnertijd delen met een gelijkdenkend echtpaar of iemand...succes teun en manon
nelis
[b]wonen in Bali[/b]Hi Teun, op deze site krijg je al de informatie die je nodig hebt.Jan zijn vrouw Tuti is ook een indonesische.[url="http://www.promotie-bali.com"]http://www.promotie-bali.com[/url]Groetjes,Jogry
teun
[b]aan jogry[/b]bedankt voor dat email adres jogry..heel informatief..ken jij iemand die een visa via dit buro heeft verkregen ?
rien.gluvers
Beste Huub,Ik woon zelf ook (nog) in Nederland maar heb een idee voor een bedrijf op Bali waarvan ik denk dat het zeker in een behoefte kan voorzien.Er is echter nogal wat voor nodig (ook financieel) het een en ander van de grond te krijgen. Als je kan mee-investeren, zowel in geld als tijd, wil ik graag eens van gedachten met je wisselen over mijn plannen.
nelis
:D Hi Teun,We zijn eindelijk op weg naar Bali, maar dan via een omweg, we zijn op dit moment in Nieuw Zealand om onze dochter en haar familie te bezoeken.Wij hebben ons retirement visa gekregen door BaliIde. Bert noemt deze zaak verscheidene keren. Heb goede behandeling gekregen door deze firma.Jan, verzorgt ook de visa's Ik ken een paar mensen die bij hem een visa hebben aangevraagd en gekregen. Ze wonen nu ook in Bali.Hoop dat je hier wat aan hebt.Jogry