Laksmi
Hallo allemaal ik ben nieuw hier en zal me effe kort voorstellen.Mijn naam is Laksmi. Ik ben Balinese (ben geboren en getogen op Bali) en nu woonachtig in Nederland.Ik hoop dat ik via deze forum meer info over Bali kan krijgen. ...Met vriendelijke groet,Laksmi
Bert Vierstra
Hoi Laksmi,Welkom !Er wordt overwegend in het Engels gepraat hier, maar laten we ook eens wat in het Nederlands doen :)Waar van Bali ben je?En hoelang zit je al in het Negeri Kodok ?
Laksmi
Bedankt voor jou reactie, Bert :D Mijn vader komt uit Desa Panji, Singaraja . Vanwege zijn vroeger werk in Denpasar, ben ik daar geboren en getogenIk woon nu drie jaar in het kikker landje. Ik moet er nog erg aan wennen hoor, maar alle goede dingen komen langzaam, dus het komt wel.Ik mis Bali ontzettend, nu al, ondanks dat ik best een intensief telefoon heb met mijn familie daar. :cry: Groetjes uit het Huisjes, boompjes en beestjes land,Laksmi
Bert Vierstra
Ha Panji, das om de hoek... Mijn schoonmoeder komt uit Panji, ze woont nu in Pemaron...Het zou me niets verbazen als we familie zijn op de een of andere manier :)
Laksmi
Ja Bert, Ik denk het wel! Jouw schoonmoeder kom uit dezelfde temple als mijn familie (Pura Desa Panji), dit betekent dat wijzijn familie. :mrgreen: Nu kan ik jou "Bli Bert " zeggen :lol:
patatje
Hallo,Ik moet zeggen dat je goed Nederlands schrijft. Ik ken veel Indo's die al langere tijd in Nederland of Belgi wonen die amper een zin kunnen zeggen in het Nederlands, laat staan schrijven. Heb je misschien lessen genomen? Mijn vrouw heeft onmiddellijk een intensieve cursus Nederlands gevolgd aan de universiteit hier en na minder dan een half jaar sprak en schreef die behoorlijk goed Nederlands. Veel beter dan ik Indonesisch.Toch 'chapeau' (lees; proficiat)
jogry blok
Hi Laksmi,Welkom, ik kan me voorstellen dat je bali mist, Ik ben al meer dan 50 jaar weg uit holland en zou nooit weer terug willen.Ben je getrouwd met een hollander. Waar woon je in holland. Wij wonen in dencarick sinds 2004, vanuit Australia en New Zealand. We vinden het hier fantastisch