gaeng ped gai
Hallo allemaal, ik ben voornemens om begin volgend jaar weer eens naar Bali te gaan en ga dan ook eens kijken om daar een huis of een landgoed met enkele huisjes te kopen!1.Nu heb ik al wel enkele sites bekeken maar daar zie ik weinig staan wat me qua prijs enzo aanstaat en ook het aanbod vind ik minimaal, dus wie geeft me een leuke site met wat mooie ideeen.2.Ook zou ik willen weten hoe e.e.a. qua eigendomsrecht en evt. hypotheekgegevens vrij toegankelijk is voor de Nederlandse belastingdienst!, het liefste reken ik nml. gewoon cash af en wat zijn redelijke bedragen voor een groot huis met zwembad met liefst een aantal gastenverblijven.3.Is het wel aantrekkelijk om in de buurt van Lovina te gaan kijken of liever in de buurt van Kuta (regio 3/4 uur per taxi). Ik vind Kuta op zich best lekker maar wil me ook wel kunnen terugtrekken en strand is in mijn ogen een must, of raden jullie een lokatie op een berghelling aan?4.Uiteraard is er de mogelijkheid van grond kopen en zelf laten bouwen,.........is dit soms iets om over na te denken?Mensen laat eens wat van je horen graag!
Bert Vierstra
Vin je mijn site(s) niks dan?
gaeng ped gai
hmmmm niet echt helemaal maar ben ook pas juist bezig met zoeken, ik vind die van 330.000,- wel leuk maar de locatie lijkt me minder dit huis echter vind ik top!!!!http://home.tiscali.nl/shimai/dewata3.jpg[/img]En de locatie lijkt me superSchrijf eens wat terug en leuk kennis met je te maken overigens.
gaeng ped gai
hmmm, Bert, ik had eigenlijk wel een reactie van je verwacht en ik zie die dan ook graag alsnog tegemoet.Ik heb reeds vele sites bekeken en het aanbod vind ik minimaal, ik ben inmiddels tot het volgende gekomen.1; Ik wil vrij uitzicht aan de achterzijde, en het lijkt me dat het strand het fijnste is, maar als je een ander idee hebt dan hoor ik het graag!2; Een gastenverblijf lijkt me een pre of in ieder geval extra slaapmogelijkheid in een separaat gebouw!3; Indicatie van de prijs zo iets van 150.000,- (op dit moment maar dit mag tot 200.000,- oplopen)4; Mogelijkheid tot het binnen een straal van 30 minuten per taxi bezoeken van een grote drukke plaats met voldoende winkels en restaurantjes!5; In hoofdzaak dus rust en natuur maar niet te afgelegen van een stad en hiervoor mag een langere rijsduur van Denpasar naar het huis aangehouden worden.6; Een nieuw te bouwen huis is wellicht ook een optie maar het trekt me niet om in iets parkachtigs te gaan zitten, qua bouwstijl graag Balinees je mag de foto's aanhouden zoals reeds gepost![b]Ook zoek ik voor de kerst een riant huis om met 2 volw & 2 kinderen alvast weer eens te komen kijken en de mogelijkheden te bespreken.[/b]Het lijkt me dat je de aangewezen persoon bent om voor ons beiden iets te gaan betekenen.
Bert Vierstra
Het lijkt me dat je de aangewezen persoon bent om voor ons beiden iets te gaan betekenen[/quote]Ik weet het niet....Ik ben erg veel bezig in Noord Bali, waar ik zelf woon, en probeer "het zuiden" af te stoten o.a. aan DCA en Tropical Homes, waardoor ik meer tijd hier over heb....Maar.. het lijkt me dat jij een typische "Sanur" of "Canggu" klant bent.Deze is misschien een beetje te duur:[url="http://www.bali-information.com/bali_property.php?i=289"]http://www.bali-information.com/bali_property.php?i=289[/url]En... 150-200.000 is een beetje aan de lage kant IMHO, tenzij je zelf land gaat kopen, en zelf of via iemand aan de bouw gaat...Maar dan, in de natuur, en toch binnen 30 minuten van "de grote stad"...In Canggu :[url="http://www.bali-information.com/bali_property.php?i=298"]http://www.bali-information.com/bali_property.php?i=298[/url]Mja dan betaal je alleen al voor het land 180.000 :(Mischien hebben ze wel een kleiner stukje, de helft ofzo... dan blijft het een beetje binnen je budget...Ja die Villa Dewata ziet er leuk uit, maar op deze locatie moet je je budget even vermenigvuldigen, ik schat met een factor 3 a 5
gaeng ped gai
Hallo Bert,Hartelijk dank voor je reactie, ik heb het Sentosa project gezien van tropical homes en die huisjes staan me zeer aan, wellicht is het zelfs wel aangenaam dat het in een park ligt qua verhuur en beveiliging dus je ziet ik ben vrij flexibel.Kun je iets voor me betekenen voor een leuk huis in de kerstperiode zodat we elkaar eens kunnen ontmoeten?Ik hoor graag van je.
Bert Vierstra
Een "park" hmmmm, dat heeft een beetje een negatieve bij klank....Een leuk huis, blader eens door de site...
Seminyak
Beste gaeng ped gai,Als ik je een goede tip mag geven ga niet in zee met Nederlanders of mensen die niet uit Bali komen het enige wat deze mensen willen is geld verdienen over jou rug en geloof me ik woon nu 4 jaar op Bali en ik weet presies hoe het gaat. ik heb het geluk dat mijn vrouw van Bali komt zodat we ons eigen huis konden bouwen op ons eigen grond zonder dat er mensen waren die geld wilden verdienen aan je.ik kan je nog wel een voorbeeld geven:Ook een wat oudere Nederlandse man wou samen met zij vrouw op Bali gaan wonen dus gingen ze ook met een Nederlander op zoek naar grond om een huis op te laten bouwen nou de grond die hij kreeg te zien was op een lokatie waar ik vee nog geen eens op wil laten lopen laat staan wonen maar goed om bij dat stuk land te komen moest je eerst een weg maken door iemand alnders zijn land heen waarop de man wist te vertellen ach daar maken ze zich niet druk over maar let op als deze man ooit tegen je zegt je mag niet meer via mijn weg naar jou huis dan heb je dus een probleem.Dus zoek een betrouwbare Balinees en ze helpen je echt verder zonder opgelicht te worden.Gr,Joost
Bert Vierstra
Zo, beste Joost,Dus ik ben een slecht mens?Generaliseer je niet een beetje?Misschien moet ik mijn Balinese vrouw maar met gaeng ped gai laten praten dan?
gaeng ped gai
Hallo Seminyak, ik was zelf al tot de conclusie gekomen dat op een huis van $ 410.000,- een paar ton winst moet zitten als ik het volgende aan houd;1; grondprijs staat niet in verhouding tot die in Nederland!2; Arbeidslonen kosten een habbekrats in vergelijking tot hier.3; Bouwmaterialen zijn vele malen goedkoper4; qua voorzieningen zoals isolatie, ramen e.d. hoeft er beduidend minder materiaal gebruikt te worden dan hier.Mijn idee is dan ook om met kerst te komen, grond te kopen en zelf iets te laten bouwen, qua bouwstijl ben ik erg gecharmeerd van het Sentosa project overigens.Bert je lijkt me trouwens gewoon een bovenste beste persoon die zijn brood wil verdienen, maar ik denk dat jij meer weet als dat je laat weten.Seminyak doe me eens wat suggesties als je wilt, dit mag ook per email als je wilt.
Bert Vierstra
maar ik denk dat jij meer weet als dat je laat weten. [/quote]Hoe bedoel je?
gaeng ped gai
Ik bedoel dat jij een goedkopere weg weet om een leuk huis en grond te verkrijgen!!!Blijft de vraag of je die weg wilt delen met ons?Als e.e.a. me aanstaat koop ik in december een stuk grond en wordt er later een gebouw of meerdere gebouwen op gezet.Voor niks gaat de zon op dus je mag er uiteraard wel aan verdienen hoor
Bert Vierstra
Nou, ik heb geen geheimen hoor....Ik ben ook niet iemand zelf zo nodig wat moet verkopen, en ik denk dat je met een goeie agent, in het algemeen, beter af bent dan zo maar een beetje op de bonnefooi aan de gang gaan.Een goeie agent, die zorgt ervoor dat je je geen rare buil gaat vallen, zoals 'Seminyak' eerder beschreef. En, het kan geen kwaad om je zo goed mogelijk voor te bereiden, haastige spoed is zelden goed. (Kan je die agent ook slimme vragen stellen)
Seminyak
Beste Bert,Het is zeker niet de bedoeling om je te beledigen maar het is gewoon zo dat de westerse mensen nou eenmaal geld willen verdienen over de rug van een ander op zicht heb ik daar geen moeite mee ik verdien ook geld aan vakantiegangers alleen verdien ik er net genoeg mee om mee rond te komen. De meeste mensen die ( helpen) bij het kopen , verkopen van grond of huizen er iets meer dan een klein beetje aan overhouden.De meenste huizen die op internet worden aangebonden zijn 20 tot wel 60 te duur.Gr,Joost
gaeng ped gai
Seminyak, wijs me eens de weg!!
Bert Vierstra
20 to 60 wat ? procent ?Er zijn veel verschillende soorten "makelaars" die in Bali rondlopen, en ze zijn van allerlei pluimage. Er zijn zowel Balinezen als buitenlanders die er geen moeite mee hebben om er 50% bovenop te doen, en er zijn er genoeg die er geen moeite mee hebben om je een waardeloos stuk land aan te praten.Het beste wat je als aankomend koper kunt doen, is jezelf goed orienteren op wat de "going prijzen" zijn in een bepaald gebied, met wie je ook zaken doet.Als je hier door het Engelse gedeelte van de site bladert vind je mensen die heel goedkoop (zelf) een huis hebben gebouwd. Er zijn ook mensen die een strand villa van 3 miljoen kopen. Er is voor ieder wat wils.Ik blijf er moeite mee hebben dat je buitenlanders (nederlanders) als "over de rug van anderen" gaande mensen beschrijft. (met jijzelf als uitzondering)
jogry blok
Hi even terug te komen over nederlanders die de zaak bedonderen. Daar weten Neil en ik alles van! We weten ook dat Bert iemand is die het zegt recht voor de raap en volkomen betrouwbaar is.We hebben ons huis niet via hem gekocht, dus ik ben unbiasedJogry
UMISERGE
Hallo beste gaeng ped gai"]ik heb een vraagje ik ben eveneens op zoek naar een woning in Bali. Ik ben getrouwd met een indonesische. Kan je ons eventueel enkele nuttige tips geven of websites die we kunnen bezoeken .Heb je uiteindelijk al iets gevondenSorry voor de late reactie maar deze website is nieuw voo ons beiden.