Bert Vierstra
Makkelijkste is Telkomnet, geen abonnement, gewoon inbellen, kosten worden via de telefoon rekening in rekening gebracht...Kosten 160 rp per minuut...
Bert Vierstra
Nou, hoe wil je anders een internet verbinding dan?Via satelliet?Wij zijn bezig om in Lovina een broadband systeempje te bouwen..
Bert Vierstra
Nou de "hoofdschotel" staat al, en is supersnel..512kb downstream...Eind van de week worden de modules bij gebruikers neergezet..
Margriet
hoe duur is dat ongeveer
Bert Vierstra
Het is niet goedkoop...Maar we delen de aansluiting met een aantal mensen in de omgeving, en dat maakt de aansluting betaalbaarder...Zo gauw als iedereen aangesloten is zal ik er wel het een en ander over mededelen....
sander
Hoi Bert,Ga je upload via de gewone telefoonlijn doen? Of is het een 2way system? Heb ooit iets gehoord dat de satteliet hier verouderd is en niet up en download kan doen.Wat vind je trouwens van mijn IP Adres, iedereen denkt dat ik in pakistan zit lol.Groeten,Sander
Bert Vierstra
Het is een two-way system....Dus ook upload via de satelliet... We hebben er al eentje staan, met een Motorala Canopy systeem voor de clients...
sander
Ok, das mooi. Helaas noord bali en ik zit in zuid :(Ik hoop maar dat telkomspeedy 1 augustus met een goed aanbod komt anders zal ik het met voorlopig met mijn wavelan moeten doen.
spitfire
Het lijkt erop dat ik toch echt werk ga krijgen in Bali. Ik zal aan nederland niets missen dan mijn huis vol snelle electronica. Ik heb zelfs een modded Xbox in mijn netwerk hangen als mediacenter voor de TV. Is het makkelijk om mijn bigtower pc in te voeren, want die wil ik naast mijn laptop toch wel meenemen. Hierin zit naast hardware voor realtime video editing (mijn hobby) ook een satelliet kaart. Is het een kwestie van schotel kopen en abonneren voor internet en BVN? Of wordt internet voor mij alleen dan toch te duur. Als je zegt 512 kb dan weet ik dat het snel is, maar in Nederland is mijn 5 mbit! inmiddels al bijna gewoon..... Ik luister radio en kijk satelliet allemaal via internet en mijn home netwerk tegenwoordig..... hoe moet dat straks?? :roll:
Bert Vierstra
Anders :)
Sergio
[b]Re: RE: Internet Providers[/b]^ Classic Bert! LOLI can just see spitfire click on the notification link in his email with anticipation to read Bert's response... lol... and what does poor spitfire get for an answer?...Anders :)_________________That's It !! [/quote]Classic! LOL! :D
Bert Vierstra
Ja, het is hier roeien met de riemen die je hebt.....5 mbit for een schijntje kan gewoon niet.....512kb voor 600 USD per maand wel (als je 3000 USD uitgeeft voor een schotel en benodigde apparatuur)Ik heb mijn PC in NL gesloopt, en alleen de binnenkant meegenomen, die kast was een beetje groot, en 50 EUR betaald aan de fronsende douane in Bali... die zoveel computerspul in mijn koffer toch wel "verdacht" vonden....
sander
600 USD, ja das een hoop geld maar nog steeds stukke goedkoper dan een wavelan connectie van bv. IndosatIk betaal nu 3,25 Miljoen IDR voor 64Kbps down en 32Kbps up. In het begin een hoop gezeik gehad want we zaten net op een nieuwe hotspot. Nu werkt het perfect. Onze downstream is bijna altijd 128Kbps ipv. 64 en upstream schommelt tussen de 32 en 64 Kbps.PS. pc gesloopt? De invoerrechten op electronica ( ook computers ) zijn afgeschaft alhoewel dat alleen geld voor nieuwe apparatuur. Je hoeft alleen 10 procent btw te betalen en dan is het 100 procent legaal :-)enige maanden geleden heb een kennis voor mij een SUN Ultra10 mee genomen. De duane kent SUN niet. Hij had ook een basgitaar meegenomen en de duane wijs gemaakt dat het geen computer is maar dat hij z' n gitaar erin kon prikken en al z' n sampels erop stonden etc. Duane geloofde het en hij mocht doorlopen :DGroeten,Sander
spitfire
[b]Re: RE: Internet Providers[/b]Anders :)[/quote]I had to smile, I'm cool 8) Dat slopen en in delen meenemen had ik ook al bedacht ja... Nou ja, minder internetten is een goede ontwikkeling voor mijn gezinsleven... :lol:PS: in een andere post zegt Bert: "Toen ik naar Bali kwam had ik een hoop computerspul bij me, en werd gecontroleerd bij de douane, 25 euro was de oplossing.". Gaat inflatie door zelfs nadat je de beambte betaald hebt?? :lol:
spitfire
Kan ik wel gewoon een schotel kopen en aansluiten op de pc om FTA satellietkanalen te ontvangen? Is een schotel met LNB kop duur, of moet ik de kop ook in mijn koffer stoppen?
sander
Pak Wongso,Nee dank je. Heb 1 keer channel 11 gehad voor een paar maanden. De download speed was goed, maar de upload was bijna altijd 0.0Kbps en ik moest inbellen via telkom om files te uploaden. Reactie van channel11 na een telefoontje was dat hun bandbreedte vol was. Dat probleem hebben ze in de paar maanden nooit op kunnen lossen.Z' n 6 maanden later was ik in een internet cafe in kuta. De upload was daar ook 0, ik keek even wat de dns was en ik zag channel-11 staan.Ze zijn *goedkoop* in vergelijking met andere maar als de upload 0 is heb ik er niks aan, daarnaast zit mijn kantoor in ubung (Denpasar barat) en dat coveren ze niet.Groeten,Sander